Telephelyeink

Megérkezett az új generációs Ford Ranger

Hír megjelenése: 2021.11.25
Hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz és szabadidős használathoz egyaránt ideális sokoldalúság.


A globális pickup-szegmens minden szereplője a Fordra figyel, hiszen a márka most mutatja be minden idők legintelligensebb, legsokoldalúbb és legjobb képességekkel felruházott Ranger modelljét, ami még az eddigieknél is vonzóbb választás lesz vásárlói számára.

A haszonjárművek fejlesztésében szerzett sok évtizedes tapasztalata mellett a vállalat a világ különböző részein élő pickup-tulajdonosok véleményét is figyelembe vette, hogy olyan járművet – és felhasználói élményt – alkosson, ami az új generációs Rangert tökéletes partnerré avatja a munkához, a családi programokhoz és a kalandozáshoz.

“A Ranger már évtizedek óta gazdagítja modellkínálatunkat,” mondta el Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. “Ez a pickup mindig is megbízható társa volt a kisvállalkozóknak, a farmereknek, a családoknak, a túrázóknak, a nagyvállalati flottáknak és mindenki másnak a világ több mint 180 piacán. Most pedig itt az új Ranger, és vele együtt a lehetőség, hogy újra túlszárnyaljuk vásárlóink elvárásait. Ez az autó nemcsak egy termék, amit a vevők imádni fognak, hanem egy folyamatos élményforrás, ami segít nekünk, hogy szilárd és hosszan tartó kapcsolatban maradjunk tulajdonosával. Íme a pickup, amit az emberek kifejezetten vágynak majd!”

Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni az autót, és az első vásárlók 2023 elején kapják meg járműveiket. A jelenlegi Ranger az európai pickup-szegmens élén áll, és a modell nemrégiben új értékesítési rekordot állított fel: az év elejétől szeptemberig 45.539 kelt el belőle, ami 39.9 százalékos piaci részesedést jelent. 2

“Eladási rekordjaival a Ranger újra meg újra Európa legkelendőbb pickupjának bizonyul,” fűzte hozzá Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű ágazatának vezérigazgatója. “Az eddigi legintelligensebb és legsokoldalúbb Ranger pedig még többet nyújt majd mindabból az erőből és stílusból, amit vásárlóink olyan sokra tartanak.”

Living the Ranger Life

“Az új generációs Rangerben most rengeteg olyan dolog található, amelyek arra ösztönzik az autósokat, hogy többet hozhassanak ki kedvteléseikből, és új horizontokat fedezzenek fel,” nyilatkozta Gary Boes, a Global Trucks üzletág ügyvezető igazgatója. “Mi magunk is pickup-tulajdonosok vagyunk, és az új modellben sikerült formába öntenünk a Ranger-életstílus iránti szenvedélyünket. Azt akartuk, hogy ezzel a pickuppal a vásárlók kiteljesíthessék az életstílusukat.”

A Ford úgy fogalmazza meg mindezt, hogy “Living the Ranger Life”, és ez a gondolat hatotta át az új generációs Rangeren dolgozó összes dizájner és mérnök munkáját.

Az új Ranger fejlesztési projektjét a Ford ausztrál termékfejlesztési központja irányította. Az elhivatott formatervezők és mérnökök nemzetközi csapata világszerte arra törekedett, hogy felvértezze az autót a Ford legújabb technológiáival és biztonsági megoldásaival, hanem arra is, hogy a Ranger a Ford legszigorúbb tesztjein is magabiztosan helytálljon.

“Csapatunk egyetlen célra összpontosított: hogy megalkossuk minden idők legkeményebb és legrátermettebb Rangerét,” mondta Graham Pearson, a Ranger-program igazgatója. “Az autót a valaha összeállított egyik legkegyetlenebb tesztprogramunknak vetettük alá, és nem nyugodtunk, míg be nem bizonyosodott, hogy olyan strapabíró, amilyennek egy Fordnak lennie kell.”

Új külső, új képességek

A Ranger új, kemény külsejének kialakításában fontos szerepet játszott a vásárlók véleménye. A Ford világszerte rengeteg időt töltött Ranger-tulajdonosokkal, megszervezve több mint 5000 beszélgetést és vásárlói workshopok tucatjait, hogy alaposan megértse, hogyan használják az emberek a pickupjukat, és mit várnak el az új modelltől.

Az új generációs Ranger látványvilága merész és magabiztos: a céltudatos külső kialakításon egyértelműen érződik a Ford globális pickup-dizájnjának hatása. A formaterv jellegzetes eleme a karakteres hűtőrács, a C-alakú keretbe foglalt fényszóró és a finoman ívelt vállvonal, ami lefelé szélesedve beleolvad az erőteljes kerékívekbe, masszív kiállást sugallva. A Ford Ranger kínálatában most először jelenik meg a mátrix LED fényszóró, és a hátsó lámpatestek dizájnja az orr-rész jellegzetes formáit idézi. A személyautós hangulatú kabin burkolatai prémium minőségű, lágy tapintású anyagokból készülnek, és az utastér egyik leglátványosabb eleme az álló helyzetben beépített központi érintőképernyő, amiről a SYNC™ 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer is vezérelhető. 3

“Vásárlóink szerint a Rangernek keménységet kell sugallnia, és magabiztossággal kell eltöltenie vezetőjét,” mesélte el Max Tran, a Ranger vezető formatervezője. “Teljesen egyértelműen megfogalmazták, milyen legyen az autó hangulata.”

Az új karosszéria alatt továbbfejlesztett futómű található; a tengelytávolság 50 mm-rel hosszabb és a nyomtáv 50 mm-rel szélesebb, mint a jelenlegi Ranger modellé. A hidroformázott elülső szerkezet tágasabb motorteret biztosít az új V6-os erőforrás beépítéséhez, sőt ahhoz is, hogy a későbbiekben új hajtási technológiák jelenhessenek meg az autóban. Ez a kialakítás azt is lehetővé teszi, hogy több levegő jusson a hűtőradiátorhoz, így a motor vontatás vagy teherszállítás közben sem melegszik túl.


Többféle hajtáslánc

A vevők azt is elmondták, hogy a súlyos vontatmányokhoz és az extrém terepezéshez nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot szeretnének, ezért a csapat bevette a motorkínálatba a 3,0 literes V6-os turbódízelét is, amit a Rangerhez hangoltak. Így a vevők már három turbódízel erőforrás közül választhatnak az autó bemutatásának idején.

“A 3,0 literes V6-os nagyon meggyőző darab,” vélekedett Pritika Maharaj, a Ranger programigazgatója. “Ezzel a blokkal a Ranger egy sokkal nagyobb pickupnak érződik: kifejezetten keménynek, szinte végtelenül erősnek és nyomatékosnak – és pontosan ez az, amire a vásárlóink vágytak.”

Az új generációs Ranger kínálatában emellett szerepel még egy normál turbótöltésű és egy biturbós 2,0 literes, soros négyhengeres dízel is. A normál változat kétféle teljesítménnyel kapható, és ereje, forgatónyomatéka és üzemanyag-fogyasztása1 éppen olyan, ami tökéletesen megfelel a kisvállalkozások és a vállalati flották elvárásainak. A kettős turbótöltésű, kifinomultabb működésű és nagyobb teljesítményű motor azok számára lesz ideális választás, akik erősebb autóra vágynak, de az alacsony üzemanyag-fogyasztás is fontos szempont számukra.

“Tisztában vagyunk azzal, hogy vásárlóink keményen próbára teszik Rangereiket, ezért mi is így teszteltük az autót. Mindent elkövettünk azért, hogy újra meg újra megbizonyosodjunk arról: a Ranger biztosan meg fog felelni a vevők elvárásainak,” tette hozzá Maharaj.

Jobb rugózás és irányíthatóság

A pickup-használók egyik fontos elvárása volt a rugózás és az irányíthatóság további tökéletesítése, mivel az ilyen autókat a vásárlók ugyanúgy használják munkára, mint családi autóként vagy szabadidős járműként.

“A vevőkörünk nagyon sokszínű,” mondta Pearson. “A skála egyik végén állnak a kisvállalkozások, amelyek kifejezetten üzleti célokra keresnek autót. Nekik hagyományos kétkerékhajtású, szimplakabinos járműre van szükségük, olyan platóval, amin rengeteg dolgot szállíthatnak.”

“A vásárlók egészen más típusa az off-road rajongók tábora, akik a terepezés határait akarják feszegetni a Rangerrel az olyan versenyeken, mint a Dakar Rally. Az új generációs Ranger mindkét vevőkört képes kiszolgálni – és persze mindenki mást is, aki e két véglet közt található.”

A mérnökök 50 mm-rel előbbre hozták az első tengelyt, amivel tovább javult az első terepszög, és ezzel együtt az autó által nyújtott off-road élmény. A hátsó futómű lengéscsillapítóit az alváz hosszanti nyúlványának külső részén rögzítették, terepen és közúton egyaránt javítva ezzel a rugózási kényelmet, függetlenül attól, hogy az autó nehéz rakományt szállít, vagy éppen a családot viszi egy étterembe.

“Az új generációs Rangerben kibővítettük a hangolási határokat, így vevőink egyszerre két legyet ütnek egy csapásra: rendelkezésükre áll a Ford haszongépjárművek közismert használati értéke, keménysége és strapabírása, ugyanakkor az a személyautós komfort és rugózás is, amitől a Ranger ennyire közkedvelt modell lett,” tette hozzá Pearson.

Attól függően, hogy hogyan és mire akarják majd használni a járművet, a vásárlók kétféle négykerékhajtási rendszer közül választhatnak: az egyik az elektronikus vezérlésű, menet közben kapcsolható megoldás, a másik pedig egy új, fejlett, állandó összkerékhajtás. Ha a Ranger vezetője véletlenül elakadna a kemény terepen, a kivontatást nagyban megkönnyíti az első lökhárító kettős vonószeme.


Az utasok kényelmét szolgáló kabin

A vásárlók kívánsága egy sokoldalúan használható, a munkavégzést és a családi célokat egyaránt kiszolgáló, modern cockpit volt. A Rangernek tehát egyszerre kell munkahelyként és kellemes fészekként funkcionálnia, ezért minden eddiginél több intelligens megoldást, kényelmi berendezést és tárolóhelyet kínál.

“Tisztában vagyunk vele, hogy vásárlóink jól átgondolt, praktikus, ugyanakkor komfortos kabinra vágynak. Éppen ezért az utasteret rengeteg beépített technológiával, okosan elhelyezett rakodóhelyekkel és izgalmas vizuális ötletekkel terveztük meg, hogy kényelmes és tágas legyen,” mondta el Tran.

A Ranger konnektivitásának központi eleme egy nagyméretű, 10,1 vagy 12 colos érintőképernyő a középkonzolon. A teljesen digitális műszeregységet kiegészítő képernyőről irányítható többek közt a Ford legújabb, hangvezérléssel is kezelhető SYNC 4 kommunikációs, szórakoztató és tájékoztató rendszere is. A gyárilag beépített FordPass Connect modem4 menet közben stabil kapcsolatot biztosít a FordPass™ alkalmazáshoz5 csatlakoztatva, hogy az utasok mindig összeköttetésben maradjanak a külvilággal. A FordPass emellett olyan funkciókkal javítja a felhasználói élményt, mint a Távoli Indítás6, a Járműállapot Jelentés vagy a távnyitás/zárás, amelyek mobil eszközről érhetők el.

Az eddig a műszerfalon vagy a középkonzolon elhelyezett hagyományos üzemmódkapcsolók többsége most már saját kijelzőfelületén jelenik meg a SYNC™ képernyőn. A Ranger vezetője ezentúl egyetlen gombnyomással beléphet az összes off-road vagy közúti vezetés menübe, beállítva a kívánt üzemmódot és megjelenítve az olyan fontos információkat, mint például a hajtáslánc beállítása, a kormányzási szög, vagy a jármű hosszirányú és oldalirányú dőlése.

A képernyő egy 360 fokos kamerával7 is összeköttetésben áll, hogy a parkolás még a szűk városi beállókban is egyszerű legyen, vagy hogy a vezető jól átlássa az autó környezetét az extrém terepszakaszokon. Emellett az autós az érintőképernyőn vagy a FordPass alkalmazással a Ranger új külső területvilágítását is kezelheti, így nem a sötétben kell dolgoznia, sátrat vernie vagy más fontos feladatot elvégeznie. A Ranger technológiája ráadásul kifejezetten felkészült a jövőbeli fejlesztésekre is, hiszen a FordPass Connect modemnek köszönhetően mindig rendelkezésre állnak a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések.

“Az utastér minden kényelmi megoldása ellenére nyilvánvaló, hogy ez az autó ugyanúgy alkalmas a munkavégzésre, mint a szabadidős programokra. A kabin egyik meghatározó megoldása az új e-shifter váltó, ami megint csak jó példa arra, mennyire meghatározták döntéseinket a vásárlói visszajelzések,” mondta Tran. “A vevők túlnyomó része nagyon megszerette az e-shifter váltót; tetszett nekik a szerkezet hi-tech látványa, és az is, hogy milyen ösztönösen kezelhető.”

A tervezőcsapat nagy energiát fektetet az átgondolt tárolóhelyek és a praktikus megoldások kialakításába. A telefonok elhelyezésére és (kompatibilis készülékek esetén8) vezeték nélküli töltésére szolgáló helyeken kívül egy nagyméretű rekeszt is beépítettek a középkonzolba, ami rengeteg dolgot elnyel. Az ajtózsebeket is tágasabbá formálták, a szélesebb műszerfalban pedig egy felső kesztyűtartó is elfért, sőt a hátsó ülések alatt és mögött is találhatók tárolóhelyek.

Könnyebben megközelíthető és praktikusabb plató

“Amikor találkoztunk a pickup-tulajdonosokkal, és megfigyeltük, hogyan kapaszkodnak fel a platóra, eszünkbe villant, hogy itt még komoly fejlesztési lehetőségek lehetnek,” mesélte Anthony Hall, a Ranger projekt mérnök-igazgatója. “Sokan felhágtak a kerékre, majd onnan léptek át az oldalfalon, mások pedig a lenyitott hátfalon keresztül jutottak fel.”

Ez adta az ötletet a beépített oldalfellépő megalkotásához, ami az új generációs Ranger hátsó kereke mögött található, és masszívabb, stabilabb megoldást kínál a plató megközelítéséhez. Emellett a Ranger-csapat azon is sokat dolgozott, hogy az eddiginél is többféle rakományrögzítési megoldást tervezzenek.

“A pickup 50 mm-rel megnövel szélessége talán nem tűnik soknak, pedig komoly változást jelent, különösen a plató esetében, ahol síkba fektethetők a forgácslemez lapok, és elférnek a teljes méretű raklapok is,” magyarázta el Hall.

A praktikus, felhasználó-központú megoldások közt megtalálható még egy új, strapabíró műanyagöntvényből készült platóbélés is, ami egyrészt megóvja a lemezfelületeket a karcolásoktól, az autóst pedig attól, hogy az acéllemezre kelljen térdelnie. Az erős acélcső síneken elhelyezett extra lekötőpontokkal kényelmesebben rögzíthető a rakomány. A plató oldalfalának felső peremén és a lenyitható hátfal tetején kialakított csatlakozásokhoz biztonságosan rögzíthetők a platótetők és más utángyártott kiegészítők.

Mindemellett a Ranger egy új rakományrendező rendszert is kínál, amellyel különválaszthatók a különféle méretű tárgyak, például a pallók és a szerszámosládák. A plató oldalfának sínjeibe kapaszkodó, rendkívül erős rugós rögzítőkapcsok segítségével az autós akár kisebb rekeszeket is kialakíthat az olyan eszközök számára, amelyeket egyébként a kabinban kellene magával vinnie. A platóhátfal mobil munkapadként is funkcionálhat; erre szolgál a beépített vonalzó és a pillanatszorítók, amelyek megkönnyítik az építőanyagok lemérését, rögzítését és méretre vágását.

A kabinban található SYNC™ képernyőről vagy a FordPass alkalmazással kapcsolható külső területvilágítás a pickup teljes környezetét fénybe boríthatja, így a felhasználók jobban látnak az autó körül. A jobb és bal oldali sínek alá beépített platóvilágítás segítségével akkor is befejezhető a munka, ha közben besötétedett, ráadásul éjjel is könnyen megtalálhatók a platón kallódó apróbb tárgyak.

Tartozékok, amelyekkel mindenki személyre szabhatja a Rangert

Már az új generációs Ranger bemutatásakor rendelkezésre áll az a több mint 150 gyári tartozék, amelyekkel még praktikusabbá varázsolható az autó, legyen szó akár munkavégzésről, akár városi használatról vagy kalandtúrákról. A tartozékkínálatban olyan kiegészítők is szerepelnek, amelyeket a világszerte off-road ikonnak számító ARB 4x4 Accessories márkával közösen fejlesztett ki a Ford.

Az ARB 4x4 Accessories és a Ford közös termékei kezdetben csak néhány kiválasztott piacon lesznek kaphatók.

Az új generációs Ranger gyártása 2022-ben kezdődik a Ford thaiföldi és dél-afrikai üzemeiben.



Forrás: Ford

Munkatársaink

Kérjük válasszon márkát!
Kérjük válasszon telephelyet!


Kérjük válasszon telephelyet!
Cím
2030 Érd, Kis-Duna utca 7-9.
Telefon
Nyitva tartás
Értékesítés:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat: 09:00-13:00
Vasárnap: Zárva

Szerviz/Alkatrész:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat-Vasárnap: Zárva

Kedves Ügyfelünk!
2024. március 29 - április 1 között
ZÁRVA TARTUNK.



Visszahívást kérek



Weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek.
Az adatvédelmi tájékoztató tartalmát megismertem. A tájékoztató ismeretében hozzájárulok a sütik használatához. További információk